Interesse in een bestuursjaar bij het International Research Project? In deze serie interviewen we de huidige bestuursleden om jou een kijkje te geven in hoe een bestuursjaar er nou precies aan toe gaat! Vandaag aan het woord, onze Marketeer Kelly!
Kun je iets vertellen over je (studie)achtergrond?
Afgelopen zomer ben ik afgestudeerd van de master Business Administration in de richting Marketing in the Digital Age. Hiervoor heb ik een master Communication Science in de richting Persuasive Communication en een bachelor Communication Science gedaan. Na mijn eerste master wist ik nog niet precies wat ik wilde, en wel dat ik de marketing kant op wilde. Vandaar mijn tweede master. Na mijn tweede master wist ik alleen nog steeds niet echt wat ik wilde, en toen kwam IRP op mijn pad!
Hoe ben je bij het IRP gekomen?
Tijdens mijn master was ik actief lid bij de MAA, ik was onderdeel van de Media & Branding commissie. Toen heb ik dus van dichtbij mee kunnen maken hoe leuk het IRP is. Toen het IRP bestuur van vorig jaar op zoek was naar een nieuw bestuur heeft Job (Marketeer van vorig jaar) me zo enthousiast gemaakt dat ik besloot om te solliciteren! En ik ben erg blij dat ik dat heb gedaan.
Waarom ben je bij het IRP gegaan?
Omdat ik nog niet wist wat ik wilde na mijn studie leek het me ideaal om een parttime bestuursjaar te combineren met een parttime baan. Omdat je bij het IRP in contact komt met allerlei bedrijven leek het me de uitgelezen kans om bij verschillende bedrijven een kijkje te nemen en zo hopelijk een duidelijker beeld te krijgen van wat ik wil. Daarnaast sprak het reis aspect me ook heel erg aan. Ik heb eerder wel in Azie gereisd maar om een maand lang in een land te wonen/werken lijkt me een compleet andere ervaring!
Kan je ons vertellen over jouw rol binnen het IRP?
Mijn rol binnen het IRP is die van Marketeer. Dit houdt in dat ik verantwoordelijk ben voor alle interne en externe communicatie. Een belangrijk onderdeel van de externe communicatie is de promotie van het IRP. In augustus/september ben ik verantwoordelijk voor de promotie voor de werving van de 12 student consultants en op dit moment voor de werving van het nieuwe IRP bestuur. Daarnaast ben ik tijdens de acquisitie periode verantwoordelijk voor promotie naar bedrijven. De promotie van het IRP gebeurt zowel online door het posten op onze social media kanalen en het up to date houden van de website, als offline door middel van promotiemateriaal dat ik design. Qua interne communicatie kun je denken aan het maken van templates voor onderzoeksvoorstellen, presentaties etc. Naast mijn rol als Marketeer maak ik ook deel uit van de activiteitencommissie, samen met Ike en Anna-Marise. Met de activiteitencommissie organiseren we elke maand een leuke activiteit en zijn we verantwoordelijk voor het IRP weekend.
Wat zijn jouw leukste bestuurstaken?
Het leukste aan mijn rol als Marketeer vind ik het creatieve aspect. Dit komt vooral tot uiting in het designen van het promotiemateriaal en het creëren van content voor de social media kanalen en de website. Hier kan ik mijn creativiteit volledig in kwijt. Daarnaast vind ik het ook erg leuk om na te denken over de overkoepelende marketing strategie van het IRP en nieuwe manieren te bedenken om het IRP te promoten. Zo ben ik op dit moment bijvoorbeeld in contact met BNR nieuwsradio om te kijken of we daar in de uitzending iets over het IRP kunnen vertellen.
Wat heb je tot nu toe geleerd door deel te nemen aan het IRP?
Het is tot nu toe echt al een super leerzaam jaar. ik heb denk ik kwaliteiten opgedaan die ik in mijn verdere loopbaan nog erg goed kan gebruiken! Ik heb geleerd om samen te werken met allerlei verschillende persoonlijkheden, om verantwoordelijkheid te nemen voor mijn deel van het project en ik heb vooral veel over mezelf geleerd. Door het IRP heb ik een veel duidelijker beeld van wat ik wil nu ik afgestudeerd ben en heb ik veel duidelijkheid gekregen in mijn sterke en zwakke kanten op zakelijk gebied.
Wat vind je het meest waardevol aan je IRP ervaring?
Zoals ik hiervoor zei vond ik het echt een super leerzaam jaar en denk ik dat ik hier de rest van mijn leven nog iets aan heb. Daarnaast ben ik erg blij met de persoonlijke ontwikkeling die ik ben doorgegaan, mede mogelijk gemaakt door de vele trainingen die we gevolgd hebben. Je komt jezelf echt tegen tijdens zo’n jaar, wat misschien een beetje confronterend is maar zeker erg waardevol voor de rest van je leven!
Hoe is het om het IRP met je studie te combineren?
Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd dus ik combineer IRP met een parttime baan. Ik werk 3 dagen in de week bij GrandVision. Hier doe ik de marketing en de klantenservice voor Sightful.nl, een website waar je lenzen kan kopen! Ik vind IRP makkelijk te combineren met een parttime baan. Ik heb 2 doordeweekse dagen die ik volledig aan IRP besteed, en vaak doe ik nog wat in de avonden of in het weekend, zo vul je de 20 uur zo in! Wat wel fijn is, is als je van je werk enige flexibiliteit hebt in de dagen die je werkt, zodat je IRP en je werk op elkaar af kan stemmen.
Wat was tot nu toe het leukste moment van het afgelopen jaar?
Ik denk dat dat het moment was dat we de landenkeuze gemaakt hadden. Aan de ene kant was dit heel spannend omdat India natuurlijk een compleet andere cultuur heeft dan we gewend zijn, maar aan de andere kant waren we vanaf dat moment helemaal enthousiast en konden we niet wachten om te gaan! Daarnaast vond ik de kennismakingsborrel met de 12 student consultants ook erg leuk. Omdat we toen merkten dat we er echt in geslaagd waren om een leuke groep samen te stellen.
Zou je het nog een keer doen als het kon?
Zeker weten! Het is niet alleen een super leerzaam jaar, maar ook een heel erg gezellig jaar waarin je veel nieuwe mensen leert kennen! En als afsluiter natuurlijk de geweldige ervaring van een maand in het buitenland met z’n allen.
Hoe ziet de toekomst er voor jou uit na het IRP?
Na het IRP blijf ik werken bij Sightful, maar dan hopelijk fulltime. Ik heb het daar erg naar mijn zin en we zijn ontzettend aan het groeien dus ik denk dat ik hier een mooie eerste stap in mijn carrière kan zetten!
Heeft Kelly je helemaal enthousiast gemaakt voor de functie van Marketeer? Solliciteer dan nu door je CV, motivatiebrief (in het Engels) en je resultaten van de 16 personalities personality test te mailen naar career-officer@ma-amsterdam.nl. Geef in je sollicitatie 2 functies aan waar je interesse in hebt! De sollicitaties vinden plaats van 21 april t/m 1 mei en het nieuwe bestuur wordt op 1 mei bekend gemaakt!